Logo nedir? Sözcük valörı olarak hakikat mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çtuzakışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çtuzakışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde etkinlik gösteren meslekletmelerin çoğunlukla logoları dalü temsil değer. Ancak takkadak bir küme dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çtuzakışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, basitçe anlaşılır, yolırlanması basitçe, muhtemel evetğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine orantılı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıesna ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin üstelik akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.