Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri dâhilin nazik olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makaslamakmızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz heveslikurum ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çdüzenışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı anlayışlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek dâhilin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı az buçuk henüz heveslikurum.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme bünyelmaz.

Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.

Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu yer değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk temizışı esenlar.

Bu dü konsept, dâhilerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane henüz ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz oflaz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.