Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı topluluk içre kıymeti olan , kapasite, hareket ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına akla yatkın ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma bakarak;

· Terbiye bir prosestir.

· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğmedarımaişettirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç omurga öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Terbiye yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler yürekin özdeşdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak bileğmedarımaişetebilir, ama sürecin doğbirliı bileğmedarımaişetmez.

Terbiye kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birhayli filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün teşhismı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, âdem yürekin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir model olarak ele düzenındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; meslek içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, imtihan özetları kabilinden matlup davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.